Verkkokauppa ja myymälä samasta järjestelmästä!
Lue lisää
Icon Rounded Arrow White - BRIX Templates
Kaikki artikkelit
Kehittäminen
Julkaistu
7.3.2023
Tämä artikkeli on yli 4 vuotta vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.

Vinkit kansainväliseen verkkokauppaan – Shipitin avulla helpot toimitukset ulkomaille

Kun suomalainen yritys herättää kiinnostusta kotimaan rajojen ulkopuolella ja kansainvälinen myynti tulee ajankohtaiseksi, moni yrittäjä voi kokea kokea ulkomaankaupan käytännöt haastaviksi. Tässä Shipitin kirjoittamassa vierasblogissa kerrotaan, miten verkkokauppias voi aloittaa toimitukset ulkomaille helppokäyttöisen Shipit-laajennuksen avulla.

Kansainvälistä myyntiä pohtivalla verkkokauppiaalla herää helposti kysymyksiä siitä, mitä kaikkea ulkomaanlähetyksiä varten tarvitaan, minne niistä pitää ilmoittaa ja kuinka lähetykset hoituvat eri maihin. Verkkokaupan kannalta tärkeintä on ehdottomasti se, että tuotteet löytävät varmasti perille ja lähetyspalveluun voi luottaa jokaisessa tilanteessa.  

Verkkokauppojen menestyksen tukemiseksi MyCashflow’ssa pidetään huolta verkkokauppiaiden kaikista tarpeista – myös tarpeesta kansainvälistyä ja aloittaa tuotteiden toimittaminen ulkomaille.

– MyCashflow on verkkokauppiaiden tukena aina ensimmäisestä tilauksesta alkaen, ja sitä varten palvelun rinnalle on valittu ammattitaitoisia logistiikka-alan yhteistyökumppaneita, kertoo MyCashflow’n myyntijohtaja Petri Itkonen.

– Ulkomaankaupan toimituspalveluihin yhdeksi tärkeäksi kumppaniksemme on valikoitunut Shipit, kotimainen logistiikkapalvelu, jonka kautta verkkokauppias saa käyttöönsä suosituimpien kuljetusyhtöiden toimitustavat niin kotimaan lähetyksiin kuin kansainvälisiin kuljetuksiin, Itkonen jatkaa.

MyCashflow’n ja Shipitin yhteistyöllä kansainvälinen verkkokauppa on helpompaa kuin luulitkaan

Yhteistyö MyCashflow’n ja Shipitin välillä alkoi vuonna 2017, kun Shipitin toimitusjohtaja Lari Pihlajapuro otti yhteyttä ja tarjosi Shipitin ratkaisuja integroitavaksi MyCashflow’n verkkokauppiaiden avuksi.

MyCashflow oli etsinyt riveihinsä monipuolista kumppania nopeasti kasvavalle verkkokauppapalvelulle, josta oli tulossa hyvää vauhtia Suomen suurimpia alan palveluntarjoajia. Yhteistyö aloitettiin ilolla ja matka on jatkunut onnistuneesti siitä saakka. 

– Tarjosimme MyCashflow'lle ainutlaatuisen ratkaisun yhdellä kertaa todella moneen toimituspalvelutarpeeseen. Laajan palveluvalikoiman avulla he voivat helpottaa verkkokauppiaiden arkea, Shipitin operatiivinen johtaja Sami Hakanen kertoo.

– Shipitin kautta verkkokauppiaat saavat yhdellä sopimuksella käyttöönsä monipuoliset toimitusmahdollisuudet, ammattitaitoisen asiakaspalvelun tuen ja helpon skaalautuvuuden siinä vaiheessa, kun yrityksen toiminta kasvaa ja kehittyy, Hakanen jatkaa.

Shipit toimii MyCashflow-verkkokauppapalveluun sisäänrakennettuna laajennuksena, jonka verkkokauppiaat voivat ottaa helposti käyttöönsä omassa kaupassaan. Shipit-laajennuksen avulla he voivat tarjota asiakkailleen monipuolisen valikoiman erilaisia toimitustapoja aina perinteisestä postipaketista pikatoimituksiin tai kuriiripalveluihin. 

Palvelun luotettavuus perustuu ammattitaitoisen asiakaspalvelun lisäksi toimitettavan tuotteen seurantaan sekä sähköiseen tiedonsiirtoon, joka vähentää merkittävästi virheiden mahdollisuutta toimituspalveluissa. Verkkokaupassa turvallisuuden tunne on kaiken a ja o!   

– Shipit on erittäin helppokäyttöinen ja sen käyttöönotto verkkokaupassa vie vain pari minuuttia. Toinen hyvä puoli on se, että palvelu toimii ilman kuukausimaksua. Shipitin käyttäjää veloitetaan vain toteutuneen käytön mukaan, mikä poistaa riskiä hiljaisemmilta ajoilta, Hakanen vinkkaa integraatiota harkitseville verkkokauppiaille.   

Verkkokauppiaat kaipaavat tukea ulkomaankauppaan

Verkkokauppiailla on usein tavoitteena laajentaa toimintaa kansainväliseksi ajan kuluessa. Myyntiä saatetaan alkaa skaalaamaan jo alkuvaiheessa kotimaan rajojen ulkopuolelle. Ulkomaankaupan aloittamiseen liittyy kuitenkin monta avointa kysymystä ja alussa kiinnostavaa on etenkin se, miten ulkomaan markkinoille pääsee mahdollisimman helposti.  

Apua ja tukea kansainvälisen bisneksen rakentamiseen verkkokauppias saa sekä MyCashflow-verkkokauppapalvelusta että Shipitin palveluhenkisiltä osaajilta.  

– Shipitin asiakaspalvelu palvelee tehokkaasti kaiken kokoisia yritysasiakkaita toimialasta riippumatta. Suomenkielisestä asiakaspalvelusta voi kysyä matalalla kynnyksellä kaikki ulkomaantoimituksiin liittyvät kysymykset. Hyvän palvelun lisäksi Shipit tarjoaa edulliset kuljetushinnat ulkomaille, on helppokäyttöinen ja toimituksissaan nopea – oli kysymys sitten lähetyksistä Suomesta ulkomaille tai lähetysten vastaanottamisesta Suomeen, Hakanen kertoo. 

Verkkokauppiaat, jotka ovat menestyneet kotimaassa, voivat rohkeasti lähteä kokeilemaan siipiään myös kansainvälisillä markkinoilla. Suomen rajojen ulkopuolelle voi ensin lähteä kevyesti, aloittamalla kaupankäynnin lähialueille, kuten Ruotsiin, Viroon ja Saksaan. Ylipäätään toiminnan laajentaminen muihin EU-maihin ja Baltiaan on yllättävän edullista ja helppoa toimituspalveluiden näkökulmasta.  

– Voi olla ratkaisevaa tietää, että toimitukset esimerkiksi Lahdesta Ouluun saattavat olla yhtä helppoja, nopeita ja edullisia kuin toimitukset Lahdesta Berliiniin, Hakanen muistuttaa. 

MyCashflow ja Shipit auttavat verkkokauppiaita menestymään

MyCashflow’n verkkokauppapalvelu on suunniteltu tukemaan verkkokauppojen kasvua ja kansainvälistymistä. Verkkokauppa on mahdollista luoda 18 eri kielellä, mikä on erittäin tärkeää kansainvälisen kaupan kannalta, sillä asiakkaat kokevat merkitykselliseksi asioida omalla äidinkielellään. 

Kansainvälisen verkkokaupan rakentamisessa on myös oleellista, että toimitustavat ulkomaille on huomioitu ja ne ovat helposti saatavilla – erityisesti jos toimituksia ulkomaille on usein ja niitä lähtee eri maihin ja maanosiin.

MyCashflow’n kumppanina Shipit tuo verkkokauppiaille arvokasta logistiikka-alan asiantuntemusta, joka auttaa liiketoiminnan kasvattamisessa kansainvälisesti ja ratkaisee toimituksiin liittyvät haasteet ammattitaitoisesti.  

Shipit ja MyCashflow tarjoavat yhdessä runsaasti kokemusta ulkomaankaupan aloittamisesta ja kehittämisestä. Molempien verkkosivuilta löydät oppaita, artikkeleita ja tukea ulkomaankaupan aloittamiseksi. Käy tutustumassa ennakkoon kattaviin verkkokauppiaan oppaisiin ja lue lisää, miten pääsemme yhdessä menestyksekkäästi alkuun!  

Katso webinaari: Kuinka integroida Shipitin toimitustavat MyCashflow-verkkokauppaan

Maksuttomassa webinaarissa kerromme, kuinka Shipitin logistiikkapalvelut integroidaan MyCashflow-verkkokauppaan ja kuinka valita verkkokaupassa sopivat ja kustannustehokkaat toimitustavat niin kotimaahan kuin ulkomaille.

Webinaarin aiheita:

  • Kuinka integroit Shipitin palvelut MyCashflow-verkkokauppaan?
  • Miten lisään toimitustavat?
  • Kuinka hinnoittelen toimitustavat?
  • Miten tulostan osoitekortit verkkokaupan hallinnasta?
  • Kuinka aktivoin automaattisen palautuskorttien tulostuksen?
  • Pakettien lähettäminen ulkomaille  

Asiantuntijoina toimivat Shipitin operatiivinen johtaja Sami Hakanen sekä MyCashflow'n myyntijohtaja Petri Itkonen. Webinaarin moderaattorina toimii Shipitin markkinointivastaava Minna Laaksonen.

Lataa markkinointi­kalenteri maksutta!

Täytä lomakkeelle tietosi – saat markkinointikalenterin sähköpostiisi.

Tilaa opas

Uusimmat artikkelit

Aloita menestystarinasi verkossa – nyt ensimmäinen kuukausi 0 €!