Hyvä Tietoa meistä -sivu voi saada aikaan ihmeitä. Opi, miten luot tehokkaasti toimivan Tietoa meistä -sivun, joka kääntää uuden kävijän palaavaksi faniksi, antaa yrityksellesi omintakeisuutta ja luoda luottamusta.
Tietoa meistä -sivu on usein se paikka, jossa kävijät päättävät, uskaltavatko he tilata verkkokaupastasi ja tulevatko he koskaan takaisin. Mutta verkkokauppasi tuskin jää mieleen, jos ainoa asia jonka kerrot Tietoa meistä -sivusi kävijöille, on yrityksesi Y-tunnus ja myymälän osoite.
Kahden artikkelin minisarjassa opit, miten saat kaiken irti Tietoa meistä -sivun potentiaalista. Tässä osassa esittelemme monipuoliset ideat menestyvän Tietoa meistä -sivun sisällölle, seuraavassa taas neuvomme, millä tavalla esität yrityksesi saadaksesi oikean viestin perille.
Usko tai älä, mutta sillä, mitä kerrot Tietoa meistä -sivulla, on tärkeä rooli. Varsinkin jos verkkokauppasi ei ole kovin tunnettu, kävijöiden mielikuva brändistäsi määrittyy sen mukaan, mitä he löytävät tällä sivulla.
Jokainen yritys on tarinan arvoinen. Boombodylla ollaan ymmärretty tämä todella hyvin.
Alun perin vaatealan maahantuontiliike huomasi nopeasti maahantuontiin liittyvät haasteet, kuten vaihtelevan laadun ja välittäjien palkkiot, joiden takia kuluttajahinnat nousivat tarpeettomasti. Boombody päätti lopettaa maahantuonnin ja perustaa oman vaatemerkin hallitakseen koko vaatteiden suunnittelu- ja tuotantoprosessin sekä taatakseen asiakkailleen parhaan laadun ja kohtuulliset hinnat.
Samalla, kun Boombody kertoo toimintamallista esiin tulevat yrityksen arvot kuten reiluus työntekijöihinsä ja asiakkaisiinsa kohteen sekä pyrkimys säästää luonnonvaroja. Sillä tavalla tilauksen tekemistä harkitseva asiakas, joka käy Boombodyn Tietoa meistä -sivulla, saa paljon syitä, miksi juuri tästä kaupasta hänen kannattaa ostaa urheiluvaatteet.
Sinunkin kannattaa lähestyä yrityksesi tarinaa samalla tavalla kuin Boombody. Mieti, mitkä olivat yrityksesi lähtökohdat, millaisiin ongelmiin törmäsitte matkan varrella, miten ratkaisitte ne ja mitä hyötyjä muutos toi asiakkaille.
Jos sinulla ei ole vielä paljon kerrottava, voit keskittyä yrityksesi edustamiin arvoihin ja paljasta tulevaisuuden suunnitelmiasi.
Ota kävijä retkelle, jolla näytät miten myymäsi tuotteet saavat alkunsa. Tällainen opastuskierros voi olla oiva mahdollisuus tuoda esiin kaiken, minkä haluaisit asiakkaan tietävän yrityksestäsi. Voit esimerkiksi kertoa, mistä hankit raaka-aineet ja materiaalit tuotteita varten, miten varmistat tuotteiden korkean laadun, miten optimoit tuotantoprosessit säästääksesi ympäristöä sekä miten tuet paikallisia yrittäjiä tai hyväntekeväisyysjärjestöjä.
Mieti, mitkä toimintasi osa-alueet kiinnostavat asiakkaasi eniten. Yksinyrittäjä, joka myy itse tehtyjä koruja, voi esimerkiksi paljastaa, mistä hän saa inspiraatioita, kun taas auton varaosien jälleenmyyjä voi kertoa, miten hän varmistaa, että myymänsä tuotteet täyttävät sopivat vaatimukset.
Jos yrityksesi ydin on rakennettu tietyn mission tai vastuullisuustavoitteen ympärille, keskity siihen! Esimerkiksi Fiksuruoka-verkkokaupan sivustolta löytyy erillinen sivu, jolla kerrotaan, miten hävikkiruoka syntyy Suomessa ja miten verkkokauppa pyrkii toiminnallaan ratkaisemaan tämän ongelman. Vaateliike Nudge taas osoittaa vastuullisuussitoumuksensa neuvomalla asiakkailleen, miten he välttävät epäeettisiä ostoksia.
Miten muutat uuden kävijän brändisi uskolliseksi faniksi? Yksi tapa on luoda suhde hänen kanssa. Esittele itsesi ja tiimisi, kerro, mitkä arvot ja tavoitteet ohjaavat teitä ja mistä nautitte eniten työssä ja sen ulkopuolella. Anna lukijalle syy tykätä teistä ja haluta tulla osaksi teidän tarinaa.
Mieti, mitä haluaisit asiakkaan tekevän Tietoa meistä -sivulla vierailun jälkeen. Ohjaatko hänet takaisin ostoksille, kehotatko tilaamaan uutiskirjeen tai tutustumaan blogiisi? Muista lisätä sivulle vastaavat palikat, kuten nobe:
Elämme kiireisiä aikoja. Kävijälläsi ei välttämättä ole aikaa lukea yrityksesi tietoja huolellisesti. He voivat kuitenkin suhteellisen pienellä vaivalla oivaltaa muiden asiakkaiden palautteet, linkit lehtiartikkeleihin, jotka on julkaistu kaupastasi, tiedot myönnetyistä tunnuksista ja aiempien asiakkaidesi logot (mikäli myyt pääsääntöisesti yrityksille).
Jos sinulla on tältä osin rehenneltävää – anna mennä vaan!
***
Toivottavasti nyt kun olet lukenut tämän artikkelin, olet vakuuttunut, että Tietoa meistä -sivuun kannattaa ehdottomasti panostaa eikä sinulla ole pulaa ideoista.
Seuraavassa artikkelissa kerromme parhaat tavat esittää nämä kaikki tiedot verkkokaupassasi. Pysy kuulolla!
Täytä lomakkeelle tietosi – saat markkinointikalenterin sähköpostiisi.