Google Tag Manager on tagien hallintajärjestelmä, jonka avulla voit hallita verkkokauppasi seurantaskriptejä keskitetyn hallintatyökalun alla.
Google Tag Managerin avulla esimerkiksi kauppasi kävijöiden analysointiin ja markkinoinnin mittaamiseen tarkoitettujen seurantatagien ja koodinpätkien asentaminen ja päivittäminen onnistuu käyttöliittymän kautta sen sijaan, että muokkaisit verkkokauppasi koodia.
Google Tag Manager -laajennuksen avulla asennat helposti säilötagin kauppasi kaikille sivuille, jonka jälkeen voit lisätä säilöön muita tarvitsemiasi tageja suoraan Google Tag Managerin verkkosovelluksesta.
Palvelu nopeuttaa ja helpottaa tagien päivittämistä, lisäämistä ja hallintaa, sillä sinun ei tarvitse muokata koodia lisätäksesi esimerkiksi uuden uudelleenmarkkinointitagin, vaan voit lisätä tagin luomaasi säilöön (container) Google Tag Managerin hallinnassa, jolloin se on käytettävissä kaupassasi ja laukaistavissa esimerkiksi haluamillasi sivuilla.
Tagien käynnistämistä hallitaan Google Tag Managerissa erilaisten triggereiden avulla. Voit esimerkiksi määritellä url-perusteisia tageja, jotka laukaistaan kaikilla kauppasi sivuilla tai konversiotageja, jotka laukaistaan vain tilauksen kiitos-sivulla.
Google Tag Managerin verkkosovelluksessa voit määritellä myös erilaisia muuttujia (variables), joiden avulla voit luoda esimerkiksi tageja, jotka raportoivat Google Analytics -seurantaan tapahtumia (events) esimerkisi tiettyjen linkkielementtien klikkaukset tai lomakkeiden lähetykset.
Google Tag Manager -palvelu ja -laajennus ovat ilmaisia palveluita.
Laajennus on saatavilla kaikkiin maksullisiin MyCashflow-verkkokauppapaketteihin.
Lue myös: Tarkemmat asennusohjeet ›