Verkkokauppojen asiakkaat turvautuvat tyypillisesti Googleen ja muihin hakukoneisiin etsiessään tietoa heitä kiinnostavista tuotteista ja palveluista. Mitä paremmin verkkokauppa ja sen tuotteet sijoittuvat hakukonetuloksissa, sitä enemmän kävijöitä kauppaan myös löytää. Juuri tähän kiteytyy hakukoneoptimoinnin tärkeys: huolellisesti laaditut tuotetiedot, tärkeiden avainsanojen hyödyntäminen ja laadukas tekstisisältö nostavat verkkokaupan sivut paremmin esiin hakukoneiden luonnollisissa hakutuloksissa ja tuovat siten runsaasti potentiaalisia asiakkaita ostoksille verkkokauppaan.
Verkkokauppojen asiakkaat turvautuvat tyypillisesti Googleen ja muihin Hakukoneoptimointi (engl. SEO = search engine optimization) on verkkosivuston sisältöjen kehittämiseen tarkoitettu menetelmä, jonka päätavoitteena on saavuttaa sivustolle mahdollisimman hyviä sijoituksia hakukonetuloksissa.
Verkkokaupan kannalta hakukoneoptimoinnilla tarkoitetaan kaupan sisältöjen laatimista ja muokkaamista siten, että verkkokauppa ja sen sisältämät tuotteet näkyisivät mahdollisimman korkealla hakukoneiden tuloslistoilla, kun käyttäjä suorittaa hakuja tietyillä hakusanoilla.
Oikein toteutettuna hakukoneoptimointi palvelee verkkokauppaa monella eri tavoin – se lisää kävijäliikennettä, helpottaa tuotteiden löytämistä ja niiden ostamista, tehostaa maksettua mainontaa sekä vähentää asiakaspalvelun kuormitusta ja tuotteiden palautuksia.
Tässä oppaassa kerromme kaikki olennaisimmat asiat verkkokaupan hakukoneoptimoinnista:
Oppaan edetessä sovellamme tietoa siihen, kuinka esiteltyjä hakukoneoptimoinnin tekniikoita voidaan soveltaa nimenomaan MyCashflow-verkkokauppojen sisällöntuotannossa. Toivomme, että tämä opas tarjoaa runsaasti hyödyllistä tietoa, joka auttaa verkkokaupan sisältöjen optimoinnissa, kävijämäärien kasvattamisessa ja asiakaskokemuksen parantamisessa.
Täytä oheinen lomake – opas toimitetaan sähköpostiisi.