Custobar on asiakasdata-alusta ja markkinoinnin automaatiojärjestelmä, joka auttaa saamaan kokonaiskuvan asiakkaistasi ja tehostamaan verkkokauppasi markkinointia. Custobar-laajennuksen avulla voit hyödyntää monipuolista dataa verkkokaupan asiakkaista ja luoda heille kohdennettuja markkinointikampanjoita monikanavaisesti.
Custobar on erityisesti B2C-yrityksille suunniteltu asiakasdata-alusta (Customer Data Platform, CDP) ja markkinoinnin automaatiojärjestelmä. Se yhdistää aidosti dataan pohjautuvan asiakasviestinnän ja markkinoinnin saumattomaan monikanavaiseen asiakaskokemukseen.
Custobar kokoaa, yhdistää ja muokkaa reaaliaikaisesti asiakasdataa kaikista asiakkaan kosketuspisteistä, kuten fyysisistä palvelupisteistä ja verkkokaupasta, selaimista, sovelluksista ja asiakaspalvelusta.
Helppokäyttöisen asiakashallinnan ja markkinoinnin automaatiojärjestelmän työkalujen avulla tunnistat ja segmentoit ne asiakasryhmät, jotka ovat tärkeimpiä yrityksesi liiketoiminnan kasvulle.
Custobarin CDP-järjestelmä pitää huolen siitä, että markkinointikampanjasi on suunnattu oikea-aikaisesti oikealle yleisölle ja juuri oikeissa kanavissa. Custobarilla teet asiakasdatastasi hakukelpoista ja segmentoitavaa ja poistat siilot markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun väliltä.
360-asteinen asiakasnäkymä antaa täyden kuvan asiakkaasi avaintiedoista. Kokonaiskuvan ansiosta näet:
Custobarin myymäläkäyttöliittymällä myös kassahenkilökunta voi luoda uusia asiakasprofiileja, muokata asiakkaan tietoja sekä tarkastella asiakastietoja ostotapahtuman yhteydessä.
Asiakkaan aikajananäkymä tuo yhteen kaikki asiakkaan kosketuspisteet visuaalisesti miellyttäväksi asiakaspoluksi. Tieto on hyödynnettävissä niin asiakaspolun seuraamisessa kuin ennakoimisessakin.
Yleisö- ja asiakashakujen avulla asiakassegmenttien luonti vie vain hetken. Asiakassegmenttien kartoitukseen voit käyttää mitä kosketuspisteitä haluat. Voit esimerkiksi yhdistää selaushakudatan tietoon asiakkaan mieluisimmasta kivijalkaliikkeestä. Custobarin avulla saat synkronoitua asiakassegmenttejä myös Facebookiin ja Google Adsiin.
Kohdennettujen kampanjoiden rakentaminen käy käden käänteessä. Niin kampanjoiden luonti kuin automatisointikin on helppoa sähköposteille, SMS- ja push-viesteille, bannerimainonnalle, suoramainonnalle sekä esimerkiksi Facebook-, Instagram- ja Google-mainoksille.
Custobarissa oleva asiakasdata on koko ajan käytössäsi monikanavaista kohdennettua ja personoitua markkinointia varten. Tämä tarkoittaa täyttä vapautta kolmannen osapuolen markkinointisovelluksista ja evästeistä, jotka ovat joka tapauksessa poistumassa käytöstä.
Hylätyn ostoskorin automaatio on yksi tärkeimmistä verkkokaupan markkinointiautomaatioista, sillä muistutusviestit tuovat asiakkaat uudelleen ostoksille ja lisäävät verkkokaupan myyntiä.
Kun asiakas lisää tuotteita ostoskoriin, mutta ei suorita ostoksiaan loppuun, hänelle lähetetään automaattinen sähköposti, jossa muistutetaan ostoskoriin unohtuneista tuotteista. Custobarin asiakkailla hylättyjen ostoskorien automaatioiden konversioprosentit ovat olleet jopa 40 %.
Laajennuksen käyttö on maksutonta, mutta vaatii aktiivisen Custobar-tilin. Katso tarkemmat hintatiedot Custobarin verkkosivulta.
Custobarissa on 30 päivän ilmainen kokeilujakso.
Ks. myös tarkemmat käyttöönotto-ohjeet